Placówka medyczna powinna kojarzyć się z doskonałym personelem medycznym i fachową obsługą. Aby tak było, należy zadbać o markę. Jej częścią jest strona internetowa wsparta profilami w social-mediach, na które trafia potencjalny pacjent. Oto osiem punktów, które odpowiadają na pytanie, jaka powinna być strona www.
1. Przejrzysta
Zasada pierwszego wrażenia obowiązuje nie tylko w świecie realnym, ale także w rzeczywistości wirtualnej. Po wejściu na stronę internetową internauta skanuje wzrokiem obrazy i treści w poszukiwaniu pożądanych informacji, np. danych teleadresowych, listy specjalistów, jakich zatrudnia placówka medyczna, sposobów rejestracji na wizytę, cennika usług medycznych. Brak takich informacji może skutecznie zniechęcić do korzystania z usług placówki. Kluczem do przejrzystej strony jest jej układ.
2. Responsywna
Strona, która dostosowuje się do rozdzielczości urządzeń, na których jest wyświetlana, jest responsywna. Dziś ta cecha strony www staje się standardem, zwłaszcza że większość wizyt jest umawiana przy użyciu smartfonów, tabletów czy laptopów. Dzięki responsywności strony, oglądane zjęcia, filmy czy teksty będą się wyświetlały tak samo dobrze na smartfonie jak i na laptopie czy komputerze stacjonarnym. Każda przeglądarka internetowa będzie działała doskonale, zaś nawigacja po stronie będzie dla użytkownika prosta i intuicyjna.
3. Funkcjonalna
Profesjonalna placówka medyczna powinna posiadać stronę internetową, która odpowiada na potrzeby klientów. Potencjalny klient powinien łatwo znaleźć trasę dojazdu do placówki, czy tez skorzystać z funkcji googlemaps. Ważną funkcjonalnością jest możliwość bezpośredniego połączenia telefonicznego lub mailowego, które można wykonać bezpośrednio ze strony. Pacjent powinien mieć możliwość szybkiej i prostej rezerwacji wizyty, rozmowy na czacie, zalogowania się do kartoteki pacjenta.
4. Merytoryczna
Na stronie www będącej wizytówką placówki nie powinno zabraknąć treści najbardziej poszukiwanych. Są to zwykle treści informacyjne i poradnikowe. Kiedy należy się szczepić, jakie ulgi mają emeryci, jak rozpoznać udar itp. Ważna jest równowaga pomiędzy przystępnością strony a jej profesjonalnym, merytorycznym wymiarem. Przede wszystkim ma służyć pacjentowi i z należytą powagą traktować o tematach związanych z ochroną zdrowia.
5. Podnosząca prestiż
Jeśli posiadasz jakiekolwiek certyfikaty czy rekomendacje, którymi możesz się pochwalić – zrób to na swojej stronie www. Opinie klientów lub partnerów biznesowych nie są do przecenienia i powinny znaleźć się w zakładce „Zaufali nam”. Prestiż podnoszą także publikacje w mediach i zakładka „napisali o nas”. Im więcej publikacji, cytowań, rekomendacji, tym większa rozpoznawalność i prestiż.
6. Wzmacniająca profile social-media
Strona www jest także platformą, którą można promować w mediach społecznościowych np. na firmowym Facebooku. Dobre treści, wypromowane na profilu przekładają się na polubienia, zasięg, udostępnienia, a w efekcie na pozyskanie nowych klientów. Im więcej osób dowie się o naszej placówce, tym większa szansa na to, że skorzystają oni z naszych usług. Internetowy system rekomendacji ma coraz większe znaczenie.
7. Dostosowana do osób słabowidzących
O dostosowanie witryny do osób niedowidzących dba wciąż stosunkowo niewiele placówek medycznych. Tymczasem zwiększenie dostępności do treści, to zwiększenie dostępności do usług. Strona uwzględniająca potrzeby osób niepełnosprawnych składa się z reguły z dwóch wersji: tekstowej oraz audio. Placówka medyczna, która uwzględnia potrzeby tej grupy osób, przyczynia się do zmniejszenia problemu wykluczenia cyfrowego.
8. Spójna wizualnie
Ostatnim elementem, który powinien wyróżniać dobrze zaprojektowaną stronę, jest spójność wizualna. Składa się na nią m.in. logo, kolorystyka, projekt strony internetowej, która współgra z firmowymi materiałami czy banerami promocyjnymi. Dzięki połączeniu wszystkich elementów promocyjnych w jedną spójną wizualnie całość pozwalamy naszym klientom szybko rozpoznać placówkę, którą znają i do której mają zaufanie.