10 rzeczy, o które należy zapytać agenta, aby świadomie kupić polisę

Przed podpisaniem umowy ubezpieczenia warto pytać o zakres polisy, zniżki, sumę ubezpieczenia. Świadomy wybór to dobry wybór. Agenci INTER Polska odpowiedzą na każde pytanie.

  1. Czy kupując polisę można liczyć na personalizację oferty?
    Tak, w INTER Polska polisy tworzone są z uwzględnieniem specjalizacji i zakresu pracy. Dzięki temu osoba ubezpieczona może liczyć na odpowiedni zakres ochrony. Na dedykowaną polisę mogą liczyć m.in. pielęgniarki i położne, ratownicy medyczni, fizjoterapeuci, lekarzy i lekarze dentyści. W ofercie jest także nowość, ubezpieczenie dla studentów kierunków medycznych.
  2. Od jakich ryzyk można się ubezpieczyć?
    Ten zakres jest ściśle związany ze specjalizacją. Przykładowo pielęgniarki i położne w ramach zakupu polisy INTER Ochrona HIV/WZW mogą zdecydować się na rozszerzenie jej o Klauzulę Agresji Pacjenta. Ubezpieczenia uwzględniają ryzyka, o których mówią sami pracownicy służby zdrowia np. związane z odpowiedzialnością za członków zespołu (młodszych stażem, podwładnych) lub związane z ryzykiem utraty reputacji. Poza tym odpowiednio skrojone produkty ubezpieczeniowe chronią także osoby, które decydują się na prowadzenie działalności gospodarczej.
  3. Jak dobrać sumę ubezpieczenia?
    Poszukiwana suma ubezpieczenia jest zależna od specjalizacji i warunków pracy. Warto pamiętać o relacji między sumą ubezpieczenia a składką.
  4. Czy kupując polisę można liczyć na benefity?
    Tak, są to przede wszystkim zniżki np. przy zakupie rozszerzonego ubezpieczenia. Poza tym atrakcyjny sam w sobie jest dobrze dobrany pakiet ubezpieczeniowy. Przykładowo wybierając pełen Pakiet dla Lekarzy INTER, zyskuje się do 49 proc. zniżki przy OC Obowiązkowym
  5. Czy można połączyć ochronę w życiu zawodowym i prywatnym?
    Tak, polisa może chronić np. w trakcie podróży zawodowych i prywatnych. Ubezpieczony może także liczyć na wsparcie prawnika w momencie kłopotów na linii lekarz – pacjent, ale i w momencie spraw na gruncie prywatnym. Ubezpieczenie może być dopasowane o potrzeb osoby, która się na nią decyduje.
  6. Jakie są wyłączenia ochrony?
  7. To ważne pytanie, które warto zadać agentowi, aby świadomie wybrać polisę. Przykładowe wyłączenia dotyczą sportów ekstremalnych. Wyłączenia znajdują się także w ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU).
  8. Jakie są koszty?
    Po ustaleniu zakresu ochrony, agent powinien dokonać kalkulacji składki. W momencie podpisania umowy wskazuje także termin jej opłaty.
     Gdzie zwrócić się o pomoc w razie kłopotów z likwidacją szkody?
    Pierwszym kontaktem może być infolinia INTER Polska lub agent. Poza tym z ubezpieczycielem jest możliwy kontakt online poprzez formularz. Procedury likwidacyjne są na tyle jasno określone, że wystarczy skontaktować się z odpowiednią osobą w celu uzyskania informacji.
  9. Czy ubezpieczenie „działa wstecz”?
    Tak, ważne jest, że w okresie wyrządzenia szkody mieliśmy polisę OC.
  10. Czy można kupić polisę ubezpieczającą mienie?
    Ochronie mienia dedykowane jest specjalne ubezpieczenie dla małych i średnich przedsiębiorców. W ramach ubezpieczenia majątku istnieje możliwość objęcia ochroną budynków, maszyn i urządzeń oraz mienia pracowniczego. Dostępne zakresy ochrony to: ogień i inne zdarzenia losowe lub mienie od wszystkich ryzyk. Zakres ochrony można rozszerzyć o ryzyko powodzi lub kradzieży z włamaniem

Więcej szczegółów na www.interpolska.pl

Wróć na górę