Mimo trudu pracy lekarze są szczęśliwi i odczuwają dobrostan materialny. Z badań wynika także, że to grupa, która ubezpiecza się chcąc zapewnić sobie bezpieczeństwo.
81 proc. lekarzy w Polsce deklaruje, że są szczęśliwi. Za taki stan odpowiada: rozwój osobisty (27 proc.), wynagrodzenie (22 proc.), pomoc innym (18 proc.), uznanie (11 proc.) – wynika z badania przedstawionego przez ZnanyLekarz.pl. Lekarze czują także satysfakcję z pracy. Wśród źródeł satysfakcji zajmują ex aequo polecanie przez innych pacjentów oraz wierni i zadowoleni pacjenci (po 71 proc.). Najszczęśliwsi okazali się lekarze następujących specjalności: ginekologia, stomatologia, psychiatria, ortopedia oraz kardiologia. Co więcej, aż 60 proc. lekarzy poleciłoby swoim dzieciom, aby poświęcili się medycynie lub innemu zawodowi związanemu ze zdrowiem.
W skali globalnej największy poziom szczęścia deklarują lekarze z Meksyku (z notą 4,9 na 5), Brazylii (4,6) oraz w Hiszpanii (4.5), Włosi (4.2) i… Polacy (3,9).
Z Diagnozy Społecznej 2015 wynika, że lekarze to także jedna z grup, która dba o zapewnienie sobie poczucia szczęścia i utrzymanie dobrostanu materialnego. To grupa, w której ubezpieczenie jest powszechne – w Diagnozie Społecznej pod tym kątem znaleźli się na drugim miejscu, tuż za prawnikami. Odsetek posiadających ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym wynosił 30 proc.
W ofercie INTER Polska jest idealne ubezpieczenie dla lekarzy, które uzupełni poczucie dobrostanu. Jest to dobrowolne OC zarówno dla lekarzy posiadających własną praktykę (których nie w pełni chroni OC obowiązkowe), a także dla lekarzy na etacie (którzy w określonych sytuacjach mogą być pociągnięci do odpowiedzialności do wysokości 3 pensji).
Ubezpieczenie lekarzom prowadzącym gabinet pozwala spać spokojnie, bo chroni ich tam, gdzie ustawodawca wyłączył ochronę w OC obowiązkowym (zalanie sąsiada, szkody w mieniu pacjenta, upadek pacjenta lub gościa przed gabinetem) .
Ceny składek ubezpieczenia są różne i zależą od wielu czynników m.in. specjalności, miejsca udzielania świadczeń, wybranej sumy gwarancyjnej, liczby produktów w pakiecie.